בתקופה האחרונה אנו חווים שינוי בעולם העיצוב לפלטפורומות הדיגיטל, תקופה בה העיצוב הופך לנקי יותר, פשוט יותר, והרבה יותר ממוקד מטרה. בניגוד לתקופות קודמות בהן היה שימוש נרחב בריאליזם ונסיון להכניס את המציאות לעולם הדיגיטל, היום ישנה נטייה לנקות את כל הסמנים האלו ולהתמקד בעיקר.
עד לפני כמה שנים היה שימוש נרחב בטקסטורות ריאלסטיות ונסיון לתת תחושת מציאות
(עד כמה שאפשר) דרך המסך, אך עם עלייתה של המגמה המנימליסטית נשאלת השאלה מאיפה כל זה התחיל?
קיימת נטייה לחשוב שהעיצוב הנקי והשטוח הוא מהפכה של שנות ה-2000, אך לא כך הדבר.
סגנון עיצובי זה החל עוד בגרמניה ושוויץ בשלהי שנות ה-50, כאשר צמחה תנועה של מעצבים שהשתמשו בצבעים מאוד בולטים, שימוש בטקסטים גדולים וברורים, ושימוש בפחות תמונות ויותר מיקוד על המסר.
אך איך כל זה עושה קאמבק ולמה?
היום העולם נהיה הרבה יותר מהיר, מסרים מיידים ובכמויות שפשוט אי אפשר לזכור הכל, לכן פותחו זרמים אלו, בשביל לפשט ולעשות סדר, ושדווקא אותם תצליחו לזכור מכל השאר. השימוש בצבע בולט וטקסטים גדולים ישר משכו את תשומת לב העוברים והשבים בין כל מאות הפוסטרים התלויים ברחבי העיר.
אך לא רק בעולם הדפוס קיים הנקיון הזה והיום אפשר לראות אותו כמעט בכל תחום, מעיצוב אפליקציות מובייל ועד מיתוג עסקי כולל, כולם הולכים אחרי הזרם החדש ישן הזה, שבא לעשות לנו סדר ונעים בעין, לאחרונה גוגל פיתחה את פילוסופית העיצוב החדשה של שנראת “Metrial design” – הרעיון זהה, נקיון ומנימליזם עד כדי גניזת תכנים שפשוט לא נתנו שום ערך מוסף למשתמש, בנוסף לזאת הכתיבה גוגל סדרת צבעים חדשה ונועזת אותה כבר אפשר לראות במערכת ההפעלה החדשה למכשרי אנדרוייד Lolipop, וכמובן לאורך כל האתרים והמיתוג של גוגל, שבראשו תמיד היה צבעוני ונקי.
מה העתיד צופן ומה עם העסק שלי?
אנו רואים איך העולם העיצובי סביבנו משתנה בקצר מהר ומתאים עצמו לשפה חדשה זו, הנקיון הויזואלי כבר הגיע כמעט לכל מכשיר סמרטפון שיש, כמובן שמשם הוא עבר לאפליקציות שעברו "makeover" עיצובי התואם את רוח התקופה, ומשם אנו רואים יותר ויותר מודעת דפוס מנימליסטיות אשר מתרכזות במסר אחד חד וברור, התמונה היא סוג של תוספת לחוויה, ולא עיקר הפרסום.
עסקים או סטרטאפים קיימים תמיד יכולים לשנות ולרענן, מיתוג עסקי חדש הוא תהליך נפוץ במיוחד לאור הטרנדים המשתנים מדי תקופה, חשוב מאוד להשאר מעודכנים ולהראות ללקוח את החוויה שהוא רגיל אלייה אבל בצורה יותר עדכנית, מיתוג העסק או הסטרטאפ שלכם מחדש יכול בקלות למשוך אליו קהל לקוחות חדש ונלהב, כי לאחר התאמת המותג לרוח התקופה תבלטו במהרה דרך כל מדייה שתבחרו לפרסם דרכה, ולא תשארו מיושנים והרחק מאחור בעולם שמשתנה בקצב מהיר, גם בסטנדרטים של עיצוב ונראות העסק.
ומה הטרנד הבא? .. נחכה ונראה.