עסקים רבים אשר מותגו לפני 10-7 שנים נמצאים בפני דילמה מותגית. לא תמיד העסק מדבר בשפה העכשווית של עולם העיצוב, ולעיתים העסק עלול למצוא עצמו בתחושה מאוד מיושנת ולא עדכנית לעומת המתחרים. כיצד ניגשים למיתוג מחדש ואיך מזהים שהעסק שלי צריך אחד?
בדומה לבני אדם שמבצעים שינויים לאורך חייהם, גם עסקים צריכים להתאים עצמם לרוח התקופה.
“עייפות” מותגית יכולה להתבטא בעיקר בחוסר עניין כלפי המוצר או השירות אותו החברה מציעה, ירידה במכירות יכול להעיד על שחיקה מותגית ועניין גדול יותר במותג המתחרה, אפשר לבצע השוואה כלפי המתחרים ולבדוק האם אני מדבר באותה השפה כעסק, או שיש מקום לחידוש.
לא תמיד דרוש שינוי גדול שעלול לעיתים גם ליצור בלבול בזהות המותג, גם שינוי צבעוני קטן, שימוש במוצרי פרסום, סלוגן חדש וארגון אלמנטים קיימים מחדש יכולים לעורר את ה-”באז” סביב המותג.
בשונה ממיתוג ראשוני, אשר מפתח תכונות אופי לעסק חברה או אדם, תהליך המיתוג מחדש הוא שונה ומטרתו הוא לשמר קודם כל את הקיים. הערכים הקיימים של העסק מאוד חשובים ואותם הלקוח מכיר הכי טוב, לכן חשוב לשמור על ערכים אלו ואולי להוסיף או לעדכן אותם לטובת התהליך.
עיקר התהליך הוא כמובן שינוי ורענון השפה הגרפית של המותג, כאמור לא הכל חייב להשתנות וגם רענון קטן לצבע מסוים בלוגו,
או בבחירות הפונט יכולים לסייע בהרמת המותג כמה רמות לעבר העיצוב העכשווי, רענון זה חשוב מאוד וכדאי תמיד להיות עם יד
על הדופק בנושא כדי שהמותג שלך לא ייחשב לנחלת העבר…