בניית אתר טוב כרוכה במלאכת מחשבת רבה ובתכנון מקדים. אין ספק כי הצד העיצובי מהווה חלק מהותי וחשוב מתהליך בנייתו של האתר, אך מיקסום הפוטנציאל של האתר והצלחתו הממשית טמונים דווקא בשלב הבא – הפיתוח.
פיתוח חכם = אתר מוצלח
פיתוח האתר נמצא שלב אחד לפני עלייה לאוויר, ולכן נחשב למכריע. תהליך הפיתוח כולל את בניית קוד האתר ומערכת הניהול, ואת הטמעת הגרפיקה ביחד עם קוד האתר. מדובר בשלב ארוך וקריטי, המצריך תשומת לב יתרה, וגם כאן, כמו בשלבים הקודמים, יש מקום להערות ושינויים שוטפים לצורך שיפור וייעול התהליך. בשלב הפיתוח עלינו להביא בחשבון את כל המאפיינים הנחוצים להגדלת רווחיות והצלחת האתר, ולהביאם בפני חברה לבניית אתרים בצורה מסודרת, כדי שיוכל להפוך את החזון שלנו למציאות וירטואלית משגשגת.
התאמת האתר לקהל היעד
הגולשים באתר הם לרב קהל הטרוגני בעלי העדפות מגוונות, אשר גולשים דרך מספר מכשירים ודפדפנים שונים ובמהירויות משתנות. לכן עלינו לבנות אתר גמיש אשר יתאים למגוון הפלטפורמות בצורה נוחה ונגישה למשתמש. החל מאופטימיזציה של מערכת הבאנרים באתר, דרך רזולוציה גבוהה ומתאימה לפלטפורמות השונות, ועד מערכת הזנת נתונים ידידותית למשתמש – עלינו לספק חווית גלישה טובה ומעניינת ככל הניתן, אשר תשרת את המטרה לשמה נכנסו הגולשים לאתר כדי שישארו זמן רב ככל האפשר בתוכו.
בניית מערכת ניהול תוכן יעילה
מערכת ניהול תוכן (CMS = Content Management System) נועה לאפשר יצירת תוכן לאתר וניהולו בקלות ופשטות, ללא צורך בידע מוקדם בתכנות. ניהול תוכן יאפשר לכם להזין תכנים חדשים ולעדכן את אלו הקיימים באתר על בסיס קבוע, מבלי להיות תלויים בחברה המתמחה בבניית אתרים. מערכות ניהול תוכן משתמשות לרב במסד נתונים (Database) לאחסון תוכן ומידע אודות פעילות האתר, ונועדו לאפשר חלוקה בין עיצוב האתר לבין התוכן המוטמע בו, כך שבמידת הצורך תוכלו גם להחליף תבניות עיצוב של האתר תוך שמירה על התוכן הקיים. מערכת הניהול מופעלת באמצעות דפדפן האינטרנט, לכן מאפשרת גמישות וניידות וניתן לעדכן את האתר מכל מקום ובכל זמן נתון, גם על ידי מספר אנשים בו זמנית. על הממשק של מערכת הניהול להיות פשוט, נוח ואינטואיטיבי לתפעול, וכן להיות עוצמתי מספיק לאפשר העלאה ועריכה של תכנים באופן מהיר וקל.
התאמת האתר לקידום אורגני במנועי חיפוש
מערכת ניהול התוכן שלכם צריכה להתאים גם למטרות קידום אורגני של האתר במנועי החיפוש ובראשם Google. החל מהתאמה טכנית של מבנה האתר למנועי החיפוש , דרך הטמעת מילות חיפוש אופטימליות, ניתוח התנועה ואפיון היררכי של האתר ועד בניית פרופיל קישורים עם אתרים חיצוניים בהמשך – כל אלו יבטיחו לכם תוצאות טובות בעת חיפוש האתר והתכנים שבהם הוא עוסק ויתרמו להצלחתו.
עם סיום שלב הפיתוח, תגיעו לשלב בדיקת והבטחת איכות המוצר ו/או השירותים באתר. וודאו כי כל מערכות האתר עובדות כמו שצריך, הגרפיקה גמישה וממוקמת לפי תוכנית העיצוב המקורית ושכל התהליכים עובדים בצורה שוטפת ונוחה. לאחר שוידאתם כי הכל פועל כשורה, תוכלו לצאת לדרך ולהעלות את האתר לאוויר.
בהצלחה!